luni, 30 martie 2009

" Despre omul frumos"


"Despre omul frumos" de Dan Puric

Am citit cartea aceasta recent si cum intotdeauna am recomandat ceea ce mi-a placut, va indem sa o cititi si voi. 

Poate va starneste interesul:

" Romania este o tara neodihnita.

Lipsa de ragaz istoric si-a spus cuvantul. Oboseala de a fi roman a devenit indiferenta, pentru ca, apoi, sa o traim astazi in mod difuz, ca pe o rusine. Usor jenati de romanitatea noastra, ne strecuram prin lumea moderna, ca si cum am purta o haina veche. Deplinatatea de a fi roman, ca model interbelic al acestui neam, pare o statuie distrusa barbar de "vitejii"contemporani, incalecati pe caii iuti ai lipsei de constiinta.

Procesul de nationalizare a identitatii romanesti s-a facut la inceput sub senilele de tanc  comuniste, astazi, prin rapiri de suflete, la cantecele de sirela al unei lumi fara contur.

Mi-am facut, cum am putut, un catarg, de care m-am legat, strigandu-le sirenelor:

- Mintiti! A fi roman este o frumusete a lumii!"

Hai sa fim mandrii ca suntem romani si sa tranformam Romania intr-o tara mai buna!

Niciun comentariu: